Fizioterapeutski pregled

Inicijalni pregled osnova je liječenja u Rehabilitacijskom centru Soleus i sastavni je dio svake terapije koju započinjemo. Pregled fizioterapeuta uključuje detaljnu analizu i procjenu Vašeg općeg stanja te sve potrebne ortopedske, reumatološke i neurološke kliničke testove. Na osnovu povijesti bolesti i Vašeg subjektivnog osjećaja napravit ćemo objektivan pregled i realnu procjenu problema. Također ćemo napraviti procjenu posture (držanja) i povezati s načinom života i sportskim aktivnostima.

Što radimo na prvom pregledu?

• Utvrđujemo sva odstupanja u ramenom i zdjeličnom obruču, lopaticama te donjim i gornjim ekstremitetima

• Utvrđujemo odstupanja u stopalima te pozicije koljena i kukova te odstupanja u krivinama kralježnice (skolioza, kifoza, lordoza) kao i rotaciju trupa

• Utvrđujemo moguće uzroke Vaših bolova, problema i razloge odstupanja Vašeg tijela od normalnih vrijednosti

• Nakon pregleda ćemo Vam prezentirati plan i program terapije koja je optimalna za Vašu dijagnozu te ćemo Vam dati preporuku životnih aktivnosti kojima bi mogli prevenirati ili otkloniti Vaš problem

Tijek pregleda

• Pregled započinjemo razgovorom s pacijentom iz kojega saznajemo anamnezu (način života, životne navike, obiteljski naslijeđene bolesti, vrstu posla, prijašnje traume, operacije i sl.)

• Utvrđujemo ili saznajemo uzroke boli zbog kojih je pacijent došao

• Bilježimo sve upozoravajuće čimbenika zbog kojih se ne bi provodila neka vrsta terapije

• Vršimo procjenu općeg stanja pacijenta ortopedskim, reumatološkim, neurološkim i kliničkim testovima

• Sve dobivene parametre i mjerenja poput opsega pokreta, gibljivosti kralježnice ili snage mišića upisujemo u karton pacijenta te pokušavamo pronaći uzroke i vrstu boli te određujemo terapijske procedure

• Po potrebi, odmah na prvom pregledu radimo terapiju kako bi pacijentu pokušali momentalno olakšati bolnu situaciju

Mjerenja radimo na početku i nakon terapijskog ciklusa, no često i za vrijeme same terapije kako bi imali detaljan prikaz stanja tijekom cijele terapije te kako bi po potrebi mogli prilagoditi/prenamijeniti procedure. Preporuka je da na prvi pregled donesete dijagnostičke nalaze i snimke s prijašnjih pretraga kako bi imali što bolji uvid u Vaše stanje.